Home INFO Наставничките пред нов предизвик, учениците мамат на тестовите со помош на апликации...

Наставничките пред нов предизвик, учениците мамат на тестовите со помош на апликации за вештачка интелегенција

реклама:Велигден со Стаф

Новото дигитално време со себе носи нови предности но и проблеми во секојдневието.

Со развојот на вештачката интелегензија се отвараат нови можности во секое поле па и во образованието.

Она што веќе започна да создава проблеми околу веродостојноста на домашните задачи на учениците но и околу решавање на тестовите е ChatGPT.

ChatGPT, најмоќниот јазичен модел на вештачка интелигенција некогаш развиен од компанијата OpenAI, е способен да генерира текст со природен звук на барање, вклучително и во специфичен стил или на неколку јазици, за само неколку секунди.

Квалитетот на копијата што ја произведува е доволен да ги импресионира наставниците во средното и високото образование, па дури и истражувачите. „Без оглед дали сме млади или не, сите сме импресионирани од тоа колку брзо и соодветно реагира“, изјави за Euronews Next Сесил Кателин, професорка во средно училиште во францускиот град Тур.

Употребата на алатки за вештачка интелигенција во пишувањето домашни предизвика негодување ширум светот. Во Соединетите Американски Држави, јавните училишта во Њујорк и Сиетл одлучија да го блокираат ChatGPT од нивните уреди и WiFi мрежи.

Во Франција, престижниот универзитет Sciences Po во Париз, исто така, штотуку објави строга забрана за неговата употреба. Кателин вели дека 80 до 90 отсто од нејзините колеги се спротивставуваат на овие генератори на текст со вештачка интелигенција, кои тие ги доживуваат како помош за мамење.

Но, експертите се прашуваат дали ваквите забрани се навистина ефикасни. Од една страна, учениците секогаш ќе можат да пристапат до алатки како ChatGPT преку други средства освен училишните уреди. Од друга страна, некои се сомневаат во релевантноста на блокирањето на пристапот до дигитална алатка чија употреба веројатно ќе расте во професионалниот свет во наредните години.

„За неколку години, студентите ќе се соочат со луѓе кои имале право да го користат, кои научиле да го прават тоа и кои научиле до кој степен можат да ѝ веруваат на алатката или не“, рече Амели Кордие, предавач по вештачка интелигенција (АИ) на Универзитетот Лион I.

Ален Гауди, вонреден декан за дигитални на бизнис школата NEOMA, го повторува тоа чувство. “Ако ChatGPT положи испит, треба да го смениме испитот”, вели Ален Гуди, вонреден декан за дигитална, бизнис школа NEOMA.

Покрај користењето или некористењето на ChatGPT, тој вели дека клучниот предизвик е да се разбере како функционираат овие алатки и кои се нивните граници – и да им се објасни на студентите, бидејќи не секогаш е точен текстот што е напишан, само ако добро звучи кога се чита. Машинските алгоритми зад ChatGPT се обучени „на верзија на светот што се сведува на документите и веб-страниците што програмерите му ги дале на моделот“, објасни Кордие. „А и поимот за проверливоста на фактите е многу слаб“.

Затоа, текстот може да содржи погрешни цитати и лажни информации. OpenAI допрва треба да ги објави јавно податоците што беа користени за обука на моделот ChatGPT.

CHATGPT- МОЖНОСТ ДА НАУЧИТЕ ПОИНАКУ?

Гуди сега размислува за различни сценарија за наставниците да се прилагодат на реалноста на алатките за вештачка интелигенција. Еден од нив е да се прилагодат методите за оценување преку поставување на повеќе испити во класот или усни презентации. „Ако ChatGPT положи испит, треба да го смениме испитот“, изјави тој за Euronews Next.

Тој направи споредба со калкулатори, кои не ја нарушија наставата по математика и чија употреба е ограничена со упатствата на наставниците.

Истата аналогија ја користеше извршниот директор на OpenAI Сем Алтман во неодамнешното интервју за StrictlyVC. „Замислувам дека ова е поекстремна верзија на тоа, без сомнение, но и придобивките од тоа се поекстремни“, тврди тој.

Додека наставниците беа „разбирливо нервозни“ за влијанието на домашната работа на ChatGPT, „исто така слушаме многу од наставниците кои се како, леле, ова е како неверојатен личен учител за секое дете“, рече Алтман.

„Пред да се појави Google, учевме многу работи“, додаде тој. „Запомнувањето на фактите беше навистина важно и тоа се промени. И сега мислам дека учењето повторно ќе се промени, и веројатно ќе се адаптираме побрзо отколку што мислиме“.

Кателин, која предава француски во средно училиште, одлучи да го интегрира ChatGPT во нејзините часови во јануари. ChatGPT обезбедува прв нацрт за дадена задача, кој потоа учениците треба да го збогатат со своето лично знаење, во мали групи.

Таа вели дека ChatGPT, исто така, претставува можност да учат на поинаков начин за децата чиј мајчин јазик не е француски или кои имаат попреченост. На пример, може да произведе и текст со различни јазични нивоа. Исто така, ја има предноста што создава рекурентни синтаксички структури. Всушност, ова е една од карактеристичните карактеристики што може да помогне да се идентификува текстот генериран од ChatGPT.

Кателин започна да користи ChatGPT во своето лично време и последователно се само-тренира за да го вклучи во нејзините лекции. Таа вели дека „образовниот пакт“ за кој се разговараше со нејзините ученици за тоа како да се работи со овие алатки и овозможува да ги користи на часовите на конструктивен начин и во средина со доверба.

Но, Кателин е технолошки ентузијаст. Таа признава дека ќе биде од клучно значење да се најде време да се обучат наставниците, од кои многумина можеби се повеќе неволни, за овие нови и брзо развивачки алатки за вештачка интелигенција. „Дигиталната трансформација не забави. Всушност, таа се забрзува и итно е да се справиме со овие предизвици и да најдеме соодветни начини за прилагодување на нашите практики“, рече Гауди.

OpenAI веќе објави уште понапредна верзија на својот алгоритам, ChatGPT 4, но без да наведе датум за објавување.

Кателин и Кордие забележуваат дека учениците не чекале ChatGPT за да се обидат да избегаат од домашната работа – без разлика дали со фотокопирање на енциклопедијата на библиотеката, копирање-лепење содржина од Википедија или барање помош од нивните родители. „Она што е на крајот многу важно во процесот на учење не е толку темата на која учите, туку методологијата што ја учите да ја развивате околу таа тема“, рече Кордие.

РЕКЛАМИ: Твојата дигитална картичка! ----------------------------------------------------